Co to je zpětný odkaz?

Zpětný odkaz je odkaz, který vede nejlépe z jiné prezentace na Vaši prezentaci. Čím více zpětných odkazů na Vaši stránku vede, tím lépe pro Vaši prezentaci. Vyhledávače pokládají stránky, na které vede větší počet odkazů, za hodnotnější než jiné, a zpětný odkaz je tak jeden z důležitých parametrů, který ovlivňuje pořadí, na kterém se Vaše stránka při hledání třeba na Google nebo Seznamu zobrazí. Funguje to tedy na podobném principu jako vědecké citace. Tedy Vaše kniha (článek) je tak dobrá, kolikrát byla citována někým jiným.
Důležité je, že pokud odkaz na Vaši prezentaci vede z tématicky stejné nebo podobné stránky, pak má odkaz vyšší cenu. Máme-li fiktivní společnost Novák s.r.o., která se zabývá autodopravou, a vede-li na její prezentaci odkaz třeba ze serveru auto.cz, pak má takovýto odkaz daleko větší cenu, než když na takovouto stránku vede odkaz ze soukromého blogu, zabývajícího se chovem ještěrek. Dalším důležitým parametrem je, jak jsou důležité stránky, ze kterých vede zpětný odkaz, pro vyhledávače. Odkaz z hojně naštěvovaného zpravodajského serveru například iDnes.cz má samozřejmě 10× větší hodnotu, než odkaz z blogu 15leté slečny.
Zpětné odkazy mají pro vyhledávače při řazení svoji váhu, ale je nutné poznamenat, že zpětné odkazy jsou pouze jedním z desítek, nebo možná dokonce stovek, kritérií, podle kterého vyhledávače řadí výsledky vyhledávání.

Úvodní stránka > Optimalizace pro vyhledávače > Co to je zpětný odkaz?



NETservis



NETservis s.r.o. Všechna práva vyhrazena © 2008 Copyright